درآمد حاصل از فروش 225 میلیون لیتر سوخت مایع به کشتی‌های عبوری از خلیج فارس در چهار ماه نخست امسال در منطقه بوشهر به 135 میلیارد تومان رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی بوشهر تصریح کرد: منطقه بوشهر نزدیک به پنج درصد از سهم ایران در بانکرینگ خلیج فارس را به عهده دارد و ماهانه حدود 55 میلیون لیتر سوخت مایع (نفت گاز و نفت کوره) به کشتی‌های عبوری از خلیج فارس در ناحیه بوشهر تحویل داده می‌شود.

عبدالصاحب شمخانی تصریح کرد: از سه سال گذشته تا کنون در مناطق خارگ و بوشهر به کشتی های عبوری از خلیج فارس در منطقه بوشهر سوخت رسانی می شود.

وی در باره ارائه خدمات جانبی به کشتی های گفت: عملیات سوخت رسانی به کشتی ها هم اکنون از سوی بخش خصوصی انجام می شود و این بخش موظف است خدمات جانبی را به آنها ارائه دهد، ولی اين شرکت ها هم اکنون تنها در زمینه تامین سوخت کشتی ها فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران پیشتر در باره ذخیره سوخت مورد نیاز کشتی ها در منطقه بوشهر گفته بود: با توجه به این که مخازن موجود در جزیره خارگ برای ذخیره سازی فرآورده های نفتی به میزان کافی وجود دارد، مخزن جدیدی برای ذخیره سازی سوخت کشتی ها در این منطقه ایجاد نشده است و از ظرفیت های موجود استفاده می شود.

 

منبع: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس